Kino kūrimo technikos Kino kūrimo technikos
Animacinė knygelė

Susipažinimas su pirmykščiu kino kūrimo būdu. Animacinės knygelės kūrimas



Optiniai žaislai – viena seniausių animacijos technikų. Išradingi, bet tuo pačiu labai paprasti žaislai leidžia pažinti animacijos principus ir išmokti patiems kurti filmus.
Beveik prieš 200 metų buvo sukurtas pirmasis Taumatropas. Taip vadinama kortelė, ant kurios abiejų pusiu nupiešta po atskira paveikslėlį. Sukant kortelę už prie jos pritvirtintų dviejų susuktų virvelių, paveikslėliai susijungia. Jei vienoje puseje buvo nupieštas paukštis, o kitoje – tuščias narvelis, tai pasukus kortelę, matome paukštį narvelyje.

 

Taumatropo pavyzdys:

 


Daug sudėtingesnis primityvaus kino kūrimo pavyzdys yra animacinė knygelė. Tai maža knygelė, kurios kiekviename puslapyje yra nupaišytas piešinėlis. Greitai verčiant knygelės puslapius, piešinėliai pradeda judėti, taip sudaromas trumpo filmo įspūdis.


 

Pavyzdys:

 


Instrukcijos



Prieš pradedant piešti, reikia pasigaminti knygelę. Paprasčiausias būdas yra susirasti tuščią sąsiuvinį ir jį perkirpti horizontaliai, taip, kad turėtumėte dvi pailgas, susegtas knygeles. Jei tuščio sąsiuvinio neturite, galite paimti kelis baltus lapus, juos susikarpyti lygiomis pailgomis dalimis, surinkti 10-20 lapelių ir juos gale susiūti su siūlu ir adata.

Dabar turite tuščią knygelę, į kurią pradėsite piešti animaciją, liko tik sukurti trumpą scenarijų. Pradžiai sugalvokite ką nors paprasto, pavyzdžiui kaip šokinėja kamuolys. Pirmame knygelės puslapyje nupieškite kamuolį apačioje, antrame puslapyje nupieškite kamuolį truputį aukščiau nuo krašto. Kai kamuolys pasieks patį knygelės viršų, pradėkite piešti, kaip jis leidžiasi žemyn. Atsiminkite tai, kad kai kamuolys nusileis ant žemės, reikia jį nupiešti pailgą, o ne apvalų. Juk kai kamuolys trenkiasi į žemę, jis deformuojasi ir susispaudžia.

Nupaišius visus piešinius, sugalvokite filmuko pavadinimą ir jį užrašykite ant viršelio. Greitai verčiant kygelės puslapius pamatysite, kaip šokinėja kamuolys. Pabandykite versti knygelės puslapius greičiau ir lėčiau, tuomet ir kamuolys šokinės skirtingu greičiu.

Svarbu piešti arti dešinio krašto, nes verčiant knygelę tai yra geriausiai matoma zona.

Nepieškite smulkių detalių, nes greitai verčiant lapus, jos bus nepastebimos.

Jei darote užduotį klasėje, paskatinkite vaikus apsikeisti ir palyginti savo bei kitų sukurtas knygeles.


Klausimai refleksijai

 

- 

Seniai, kai dar nebuvo fotoaparatų ir video kamerų žmonės kūrė ir žiūrėjo filmus. Kaip jie tai darė?
- Ar tiesa, kad animacinis filmas sudarytas iš daugybės atskirų piešinėlių? Kaip tai galite įrodyti?
- Kaip animacinėje knygelėje pamatyti lėčiau ir greičiau važiuojantį traukinį, šokinėjantį kamuolį, skrendantį paukštį?